onsdag den 2. februar 2011

K A G E R


På lørdag fylder jeg 25 år og er så småt igang med forberedelserne. Ikke fordi jeg skal holde den store fest (det venter vi med til sommer -hvor gemalen fylder 30 år. Så der bliver der kæmpe fest!)
Nå men har prøvet to kager for første gang, den ene er blevet super vellykket, mens den anden - ja den blev OK.

Kan I gætte hvilken er blev vellykket?
- havregrynskagerne! MUMS, de er blevet SÅ gode at jeg her deler opskriften med Jer. Det er en opskrift jeg fik af en kollega den anden dag.

Havregrynskager ca. 25 stk i alt
300 g. smør
4 dl. sukker
4 dl. havregryn
4 dl. hvedemel
2 tsk. bagepulver
4 tsk. vanillesukker
1 dl. mælk
1 dl. sirup

Smelt smør - tilsæt sukker og havregryn. Bland mel, bagepulver og vanillesukker og rør skiftevis med mælk og sirup i det.
Sæt dejen på en bageplade med MAX 1 tsk. -kagerne flyder meget ud. Jeg kom 8 stk. på en plade.
Bages ca. 8-10 min ved 175 grader.
(det tager tre omgange, med to plader i ovnen af gangen, jeg brugte varmluft)
Smelt noget lækkert chokolade, jeg har brugt noget med 70% kakao indhold.
Når kagerne er afkølet, kom da en tsk. på "bagsiden" af en kage, læg den sammen med en anden og vupti, har du en lækker sag :)


Her er et billede mens produktionen er igang.

Her er et billede af de færdige Sarah Bernhardt kager. Grimme er de, syntes faktisk at de ligner en hundelort, men de smager faktisk OK ;)
Kan I sove godt derude!
Varmt smil fra Pia

Send en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...